Pályázataink

2019.

TÁMOP-3.3.8.B-12-2012-0026

"Együtt egymásért, egy sikeres holnapért"

Partneri kapcsolatok erősítése - Családi nap a szülőkkel 1.

Partneri kapcsolatok erősítése - Családi nap a szülőkkel 2.


"Környezetvédelem a jövőnkért" - akciónap

2015.05.26.

A pedagógusok régóta tervezték már az iskola környezetének szebbé tételét, s most a pályázatnak köszönhetően meg is valósították ezt egy az iskola előtti virágos kert létesítésével.  

"A hulladék nem szemét" - projektnap

2014. szeptemberében "A hulladék nem szemét" elnevezésű projekt valósult meg. 

(üzemlátogatás a Kisvárdai Regionális Hulladékkezelő központba; hulladékszörny építése)

"Időutazás Kisvárdán" - projektnap

Intézményünk tanulói látogatást tettek a Rétközi Múzeumban és a Kisvárdai Várban 2014. szeptemberében.

"Környezetvédelem a jövőnkért" - projektnap

2014. november 28-án intézményünkben a környezetvédelem jegyében smaragdtuja és babérmeggy ültetése valósult meg tanulóink aktív segítségével. 

"Meglátom, megismerem, megcsinálom" - barangolás a történelem különböző korszakaiban - projektnap

Barkácsdélután intézményünk felső tagozatos tanulói részvételével. 



TIOP-1.1.1-07/1-2008-0931

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése



TÁMOP-3.3.8.B-12-2012-0026

" Együtt egymásért, egy sikeres holnapért!" 

Az I. István Király Általános Iskola pedagógiai céljai között korábban is fontos szerepet kapott az esélyegyenlőség megteremtése az oktatás-nevelés területén. Ennek érdekében sikeres integrációs programokat valósítottunk meg az elmúlt tanévekben, rengeteg tapasztalatot szereztünk a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók együttnevelésében. Ezért is mertünk belevágni abba a lehetőségbe, amelyre a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek köszönhetően nyílt lehetőségünk.

Pályázatot nyújtottunk be az oktatási esélyegyenlőséget támogató kiírásra, és ott sikeresen szerepelt a TÁMOP-3.3.8.B-12-2012-0026 azonosító számú beadványunk. Az elnyert támogatásból 2013.szeptember 1. és 2015. október 30. között további fejlesztésekre nyílt lehetőség. A pályázat keretében több pedagógus továbbképzés és tréning, sok tanórán kívüli szabadidős program valósult meg, és lehetőségünk nyílt az eddiginél még szorosabb kapcsolat kialakítására az óvodával, szülői szervezettel és kisebbségi önkormányzattal. A bevont tanulók számára egyéni fejlesztési tervek alapján biztosítottunk foglalkozásokat. A pályázati célok megvalósításához 29 777 080 forintot nyert intézményünk.

A pályázat megvalósítása során a vállalt indikátoroknak igyekeztünk megfelelni. A pályázat elsődleges célja az I. István Király Általános Iskolába járó halmozottan hátrányos helyzetű tanulók, köztük roma gyermekek eredményes nevelése-oktatása, iskolai sikerességük támogatása volt. A pályázat hozzájárult ahhoz, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók az intézményben olyan tevékenységeket végezzenek, amelyek elősegítik a tanulók iskolai sikerességének javulását.

Ennek érdekében a pedagógusok elsajátították és alkalmazzák az iskolai gyakorlatukban a képzésen megtanult tevékenységközpontú eszközöket, módszereket, melyeket két 30 órás akkreditált és egy 15 órás akkreditált továbbképzésen sajátítottak el.

Fejlődött:

  • a pedagógusok módszertani kultúrája,
  • a tanulók képességeinek és kompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése
  • és nőtt az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség érvényesítése.

Intézményünk 12 fő pedagógus részt vett a pályázat megvalósításában az alább részletezett feladatkörök szerinti bontásban. A projektmenedzser és pénzügyi vezető feladatát külső személy látta el.

A projektben betöltött szerep

Projektmenedzser - Vincze Ágnes

Pénzügyi vezető - Szabó Lászlóné

Szakmai vezető - Lipták Béláné

Mentor tanár - Balogh Elemér 

Mentor tanár - Dudás Gézáné

Mentor tanár - Fekete Orsolya

Mentor tanár - Gyarmati Ottóné

Mentor tanár - Juhászné Szőke Ágnes

Mentor tanár - Lipták Gábor

Mentor tanár - Liptákné Gerzsenyi Renáta

Mentor tanár - Nagyné Jámbrik Zita

Mentor tanár - Szuhai András

Mentor tanár - Szuhainé Jánvári Enikő

Mentor tanár - Tóth Károlyné

Pedagógiai módszerekben való megújulás:

· Intézményi dokumentumok módosítása

A pedagógiai programban a fejlesztés célkitűzései, funkciói és eljárásai a személyiségfejlesztés, a szocializáció és közösségfejlesztés, valamint a beilleszkedési, tanulási és magatartási zavarral küzdő pedagógiai tevékenységek, fejlesztések területén fogalmazódnak meg. Az intézmény a problémákat ismerve olyan elvek megfogalmazásával is szabályozni próbálja a tanítók nevelői munkáját, oly módon, hogy az megfeleljen a heterogén oktatás szervezés elveinek, amelyek kifejezetten az átmenetek nehézségeinek csökkentésére irányulnak. Ennek megfelelően módosítottuk Pedagógiai Programunkat, Szervezeti és Működési Szabályzatunkat és a Házirendet. A teljesítés megtörtént 2013. március 27-én.

· Továbbképzések:

A hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók iskolai sikerességét elősegítő, befogadó szemléletet közvetítő, a gyermekek, tanulók szükségleteit figyelembe vevő, differenciáló pedagógiai módszerek alkalmazási feltételeinek megteremtése megvalósult, két akkreditált és egy nem akkreditált pedagógus továbbképzés, valamint a pedagógusok mentorálása segítségével.

Tanfolyamok megnevezése:

  • A tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazásába való bevezetés, - olyan pedagógiai elvek, módszertani és tanulásszervezési eljárások megismerése, amelyek a hatékony együttnevelést szolgálják. (30 óra akkreditált továbbképzés)
  • Professzionális pedagógusi kommunikáció integráló óvodai/iskola környezetben ( 30 óra akkreditált továbbképzés )
  • Differenciálás (15 óra nem akkreditált továbbképzés

Teljesítés megtörtént, a tervezett továbbképzések és a hozzá kapcsolódó eszközbeszerzés (12 db laptop) megvalósultak, az új módszerek alkalmazása a legtöbb pedagógusnál már napi gyakorlattá vált.

· Egyéni fejlesztés

A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek sajátos, egyéni bánásmódot kívánó fejlesztési igénye mögött döntő többségében nem értelmi fogyatékosság áll, háttérben a hátrányos szociokulturális vagy ingerszegény környezet tényezőiből adódó elmaradást kell meglátnunk. E gyerekek fejlesztési igénye következetes, célzott pedagógiai támogatással az átlagos fejlesztési igényekhez igazítható.

Az egyéni fejlesztési terv kizárólag egy adott tanuló fejlesztéséhez készült, annak egyéni sajátosságaihoz igazított, más tanulóra nem alkalmazható!

Az egyéni fejlesztés az a tevékenység, amelynek során úgy "avatkozunk be" a gyermek fejlődési menetébe, hogy megfelelő eljárások, módszerek, technikák alkalmazásával segítjük, lehetővé tesszük, hogy az érési folyamat egyes szakaszaiban a szükséges környezeti tényezők adottal legyenek.

A projektben 105 halmozottan hátrányos helyzetű tanuló egyéni fejlesztését 11 pedagógus végezte. A pedagógusok bemeneti méréseket dolgoztak ki,1. - 2. osztályosok számára DIFR alapú mérést, felsőbb évfolyamokon 4 kompetenciaterületet mértek és fejlesztettek. Konkrét, mérhető célok kerültek megfogalmazásra, melyek mérhetőségét az intézmény indikátorai segítették. A tanulók fejlődését félévente értékelték a pedagógusok, munkáikat tanulói portfólióban helyezték el.

· Átmenetek kezelését támogató programok ( 10 )

A megvalósítás során a pedagógusok igyekeztek úgy összeállítani a programokat, hogy a szülők és a gyerekek olyan ismereteket és tanácsokat kapjanak, amelyek megkönnyítik az egyes átmenetek kezelését, az azokra való minél eredményesebb felkészülést.

Az átmenet három szinten valósul meg:

  • az óvoda -iskola,
  • alsó-felső
  • általános és középiskola szintjén.

Mindhárom átmenet során a cél megegyezik: a gyerekek zökkenőmentesen haladhassanak tanulmányaik során, kiegyensúlyozott, érdeklődő fiatalokká váljanak.

Az alsó tagozatból a felső tagozatba való átmenet sokféle problémája közül különös figyelmet szentelünk az írás, az olvasás, a számolás, az anyanyelvi ismeretek, valamint a gondolkodási készségek elsajátítására. Intézményünk kicsi, így a tanulók szinte napi kapcsolatban vannak az itt dolgozó alsós és felsős pedagógusokkal is. Alkalmazzuk azokat a módszereket, amely az alsó tagozaton már az önálló tanulást alapozzák meg, míg a felső tagozat elején a tanítói módszerekhez nyúlunk.

Program megnevezése

" Együtt az egészségért" 2014.11.17. Fotógaléria: 

Mikulási műsor közösen az óvodásokkal 2013.12. 06. Fotógaléria:

" Adventi gyertyák" közösen az óvodásokkal 2014. 12. Fotógaléria:

Alsó és felső évfolyam átmeneti problémái 2014.11.25. 

Konferencia az átmenetekről 2014.03.28. 

Ismerkedés az iskolával, tanulókkal 2015.05.05. 

" Nyitott iskola" - nyílt nap 2014.04.18. Fotógaléria:

Óvoda-iskola átmenet - előadás 2014.05.05. 

Családlátogatás- alsós 2013. szeptember 

Családlátogatás- felsős 2014. szeptember

A szülők bevonásával zajló programok : (7)

A pályázat készítésekor kiemelt célunk volt a szülők bevonása az iskolai programokba. A korábbi tapasztalatok azt mutatták, hogy számos iskolai rendezvényen alacsony a szülői részvétel. Számolva a szülők sajátos egyedi igényeivel mi igyekeztünk olyan programokat szervezni, amelyre szívesen eljöttek a tanulók szülei, nagyszülei, nagyobb testvérei.

A mentortanárok és a szülők kapcsolata fogadóórákon, a mentoráltak értékelésekor és családlátogatásokon tovább mélyült.

Program megnevezése

Szülőföldem szép határa 2014.09.26. Fotógaléria:

Családi nap 2014. 05.30. Fotógaléria:

Mikulás kavalkád 2014.12.05. Fotógaléria:

Mutasd meg magad kultúrdélután 2014.09.26. Fotógaléria:

Családok karácsonya 2013.12.20. Fotógaléria:

Környezetvédelem a jövőnkért -akciónap 2013.11.28. Fotógaléria:

Környezetvédelem a jövőnkért -akciónap 2015.05.26. Fotógaléria:

Továbbtanulást támogató, pályaorientációs programok (8)

Program megnevezése

Pályaválasztási előadás 2015.05.20 Fotógaléria:

Pályaválasztási kiállítás 2014.10.16. Fotógaléria:

Üzemlátogatás 2014. 06.27. Fotógaléria:

Üzemlátogatás 2015.05.22. Fotógaléria:

Pályaválasztási tréning 2014.06.24.-2014.06.30. Fotógaléria:

Pályaválasztási tréning 2015.05.21.-2015.05.29. Fotógaléria:

Pályák, szakmák bemutatása 2015.05.28. Fotógaléria:

Önismereti-szituációs játékok 2015.05.26. Fotógaléria:

Az intézményen kívüli partneri kapcsolatok erősítése:

A helyi- és a településen kívüli kapcsolati háló szélesítése keretében több rendezvényen megvalósult a partneri kapcsolatok erősítése:

  • A Roma nemzetiségi önkormányzattal
  • A szülői munkaközösséggel
  • Az Óvodával

Az együttműködés megvalósulásának színterei voltak:

  • Családi Napok
  • Sport szombatok
  • Mikulási műsorok
  • Karácsonyi Műsorok
  • Szülőföldem szép határa című projektben
  • Környezetvédelem a jövőnkért- akciónap
  • Nyílt napok
  • Leendő elsős tanulók fogadása az iskolában
  • Mutasd meg magad kultúrdélután
  • Formabontó szülői értekezletek
  • Előadások tartása
  • Együtt az egészségért nap

Tájékoztatás:

Az EMIR felületen a térképtér, illetve az iskolai honlap pályázati része rendszeresen bővítésre frissítésre került. Elhelyezésre került a "C" és "D" típusú hirdetőtábla.

Esélyegyenlőségi és fenntarthatósági alapelvek érvényesülése:

Van esélyegyenlőségi tervünk, és Dudás Gézáné személyében kinevezett esélyegyenlőségi megbízottunk. A pályázatban foglaltak megvalósítása a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosításával történt.

Fenntarthatóság: Környezeti szempontokat alkalmaz az eszközök, termékek, alapanyagok, szolgáltatások beszerzésénél.

Iskolánk környezettudatos magatartásra igyekszik nevelni a tanulókat. Ennek elvárásait a "Környezeti nevelési programban" fogalmaztuk meg. Az eszközök és az alapanyagok beszerzésénél a környezetvédelmi szempontokra is tekintettel vagyunk. Környezetvédelmi jellegű tudásmegoszláson alapuló tantestületi képzésen 2014. október 22-én 12 fő vett részt.

Tantestületünkre különösen nagy feladat hárult, hiszen sok hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek jár hozzánk, akiknek a családi háttere, otthona, szociális helyzete aggasztó. Éppen ezért szívesen tartózkodnak az iskolában, így sok időt töltenek velünk, pedagógusokkal. Arra törekszünk, hogy ne csak a környezetünket tegyük otthonossá számukra, hanem nevelő-oktató munkánk minden mozzanata arra irányuljon, hogy a lehető

legjobban érezzék magukat az épület falai között, miközben elsajátítják azokat

az alapvető viselkedési formákat, együttélési normákat, amelyekre később, az iskolából kikerülve középiskolásként is szükségük lesz a tartalmas, harmonikus diákévek megvalósításához. Ebben nagymértékben segített bennünket ez a pályázat.

Lipták Béláné

szakmai vezető

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el